Ebben a posztban a minecraft eredetéről, és a legkorábi néhány verziójáról fogok írni néhány szót. Ezeket a korai verziókat még sajnos nem állt módomban kipróbálni, ellentétben az ezt követő posztokban leírt verziókkal.
A minecraftot notch azaz Markus Persson kezdte elkészíteni 2009 május 10.én. A minecraftot az Infiniminer nevű játék ihlette, amellyel notch is játszott. Hatással volt rá továbbá a Dwarf Fortress, valamint a Dungeon Keeper.
Május 10.-én megkezdte a játék fejlesztést, melynek a neve akkor még "Cave Game" volt. 13.-án már el is készült egy videó a játék egyik legelső verziójáról, a Classic Pre 0.0.9a-ról, amelyben létrejött a játék alapvető fizikája, valamint bekerült a fű és a cobblestone, melyek textúrája megegyeret notch egy másik régebbi játékának, a RubyDungnak a föld és kő textúrájával. A fentebb említett videó egyébként azóta is megtallható a YouTubeon.
A minecraftot notch azaz Markus Persson kezdte elkészíteni 2009 május 10.én. A minecraftot az Infiniminer nevű játék ihlette, amellyel notch is játszott. Hatással volt rá továbbá a Dwarf Fortress, valamint a Dungeon Keeper.
Május 10.-én megkezdte a játék fejlesztést, melynek a neve akkor még "Cave Game" volt. 13.-án már el is készült egy videó a játék egyik legelső verziójáról, a Classic Pre 0.0.9a-ról, amelyben létrejött a játék alapvető fizikája, valamint bekerült a fű és a cobblestone, melyek textúrája megegyeret notch egy másik régebbi játékának, a RubyDungnak a föld és kő textúrájával. A fentebb említett videó egyébként azóta is megtallható a YouTubeon.
Még ezen a napon, azonos verziószám alatt bekerült a játékba a föld, a deszka, és a kő blokk is a játékba, a blokkválasztás lehetősége, valamint a blokkok lerakása és kiütése. Ezen felül bekerült az első mob, a human, amelyet a G billentyű megnyomásával spawnolhattunk le. Másnap notch megváltoztatta a játék nevét "Minecraft: Order of the Stone"-ra, ami később csak simán "Minecraft"-ra változott. Két napra rá, 16.-án bekerült egy egyszerű világgenerátor, a blokkok kiütésének "részecskéi", a dinamikus blokkok támogatása, valamint a fű terjedése a mellette található földblokkokra, ha azok a földblokkok kapnak elég fényt.
Ezen a napon kikerült a 0.0.9a, az első hivatalosan számozott verzió. Másnap bekerült a sappling, valamint kiadták az első hivatalos Single Player Classic Creative játékmódot. A játék 20.-án a 0.0.12a verzió keretein belül új világgeneráló motort kapott, valamint bekerült a víz, a láva, és a bedrock. A pályát ettől a verziótól kezdve óceán vette körül, bekerült továbbá a látótávolság változtatásának lehetősége az F billentyű megnyomásával. Ezen kívül ettől a verziótól kezdve az N billentyűvel új világot generálhattunk. Ezt persze később kivették a játékból. Még ezen a bapon kijött a 0.0.12a_01, 02, és 03-mas verzió is, kisebb javításokkal. Másnap elkezdték tesztelni a nagyobb világokat. 22.-étől a fiókkal rendelkező felhasználók számára bekerült a világmentés lehetősége. 28.-án aztán számtalan újdonság került be a 0.0.14a, 0.0.14a_04, és a 0.0.15a verziókba. Előszöris a homok, a gravel, az ásványi szén, a vasérc és az aranyérc. valamint a fák. Bekerültek a felhők, valamint a controller támogatás és a görgős blokkváltás is. Ekkortól kezdve a játékos spawn pontja és a mobok is mentésre kerültek a világgal, valamint a fa és a levél textúrája módosult. Ezt tekintjük az a előzetes Classic időszak végének. A következő posztban az első multiplayer creative módra tett próbálkozásokról lesz szó, addigis Jó szórakozást!
Egy kérdésem van. Ezekhez hogy jutottál hozzá?
VálaszTörlés