Alapvetően egy iskolának számtalan célja volna, hisz segítenie kell a gyermekeket a felnőtté válásban, és ez egy hosszadalmas és összetett folyamat. Arra is való egy fiatalokat oktató intézmény, hogy segítse a diákságot a céljaik megalkotásában.
A felvételi eléggé nagy hangsúlyt kap mostanában, és tulajdonképp valóban egy fontos pontja az életnek, tehát ez az az időpont, amikor jól kell dönteni, kérdés viszont hogy mi az ami jó.
Sok helyről hallottam már, hogy a tanárok hajlamosak arra biztatni a diákokat, hogy merjék megjelölni az erősebb iskolákat, és örüljenek ha felveszik őket. Amikor a tanárok ezeket a szavakat kimondják, akkor persze jó kérdés hogy ők mit gondolnak, de ha sokszor ezt az állítást kell hallgatnia az embernek, akkor könnyen "belesulykolódik" az agyába, hogy jelöljük meg az erős iskolákat. Tulajdonképp ez olyan, mint ha a tanárok erőteljesen reklámoznák az erősebbként beharangozott intézményeket, pedig ez nagyon rossz hozzáállás. Ismételten el kellene dönteni, hogy mi volna a cél. Az hogy a diákot a legerősebb gimnáziumba felvegyék, vagy az hogy a diák oda menjen, ahová szeretne. Szerintem ez utóbbi.
A diákoknak az a legjobb, ha azokat a gimnáziumokat és szakközépiskolákat jelölik meg, amelyeket ők szeretnének. Hiába jár valaki egy erős osztályba erős tanárok közé, ha nem tud azonosulni az adott szak céljával, vagy egyszerűen nem illik bele a közösségbe. Ha mindenkit erre biztatnak, akkor idővel az erősebb iskolákba véletlenül vagy direkt becsusszanó nem oda illő diákok száma megnő, és evvel ezen intézmények ezen szakjainak a színvonala és eredményessége csökkenésnek indul. A diákok rosszul fogják érezni magukat, a suli pedig egyre hátrébb csúszik a rangsorban. Szerintem nem ezt kéne célnak tekinteni.
Ha valaki céltalan, akkor a céljainak a megtalálásában kellene segítenie a tanári karnak és a diákságnak. Nem kell az erős iskolák megjelöléséről beszélni túlzottan korán. Ezeket a dolgokat eleve csak a felvételi előtt kellene szóba hozni, amikor a fiatalok már felkészültek, tudják hogy mi a céljuk, és van egy elképzelésük. Nem a jó iskola a cél, hanem egy olyan iskola, ami a diáknak való, és ezt a tényt kell a szemünk előtt tartani amikor bármilyen formában megnyilvánulunk a felvételiről.
Ha tetszett a bejegyzés, nyomj ránk egy likeot facebookon is!
Ne maradj le semmiről!
A felvételi eléggé nagy hangsúlyt kap mostanában, és tulajdonképp valóban egy fontos pontja az életnek, tehát ez az az időpont, amikor jól kell dönteni, kérdés viszont hogy mi az ami jó.
Sok helyről hallottam már, hogy a tanárok hajlamosak arra biztatni a diákokat, hogy merjék megjelölni az erősebb iskolákat, és örüljenek ha felveszik őket. Amikor a tanárok ezeket a szavakat kimondják, akkor persze jó kérdés hogy ők mit gondolnak, de ha sokszor ezt az állítást kell hallgatnia az embernek, akkor könnyen "belesulykolódik" az agyába, hogy jelöljük meg az erős iskolákat. Tulajdonképp ez olyan, mint ha a tanárok erőteljesen reklámoznák az erősebbként beharangozott intézményeket, pedig ez nagyon rossz hozzáállás. Ismételten el kellene dönteni, hogy mi volna a cél. Az hogy a diákot a legerősebb gimnáziumba felvegyék, vagy az hogy a diák oda menjen, ahová szeretne. Szerintem ez utóbbi.
A diákoknak az a legjobb, ha azokat a gimnáziumokat és szakközépiskolákat jelölik meg, amelyeket ők szeretnének. Hiába jár valaki egy erős osztályba erős tanárok közé, ha nem tud azonosulni az adott szak céljával, vagy egyszerűen nem illik bele a közösségbe. Ha mindenkit erre biztatnak, akkor idővel az erősebb iskolákba véletlenül vagy direkt becsusszanó nem oda illő diákok száma megnő, és evvel ezen intézmények ezen szakjainak a színvonala és eredményessége csökkenésnek indul. A diákok rosszul fogják érezni magukat, a suli pedig egyre hátrébb csúszik a rangsorban. Szerintem nem ezt kéne célnak tekinteni.
Ha valaki céltalan, akkor a céljainak a megtalálásában kellene segítenie a tanári karnak és a diákságnak. Nem kell az erős iskolák megjelöléséről beszélni túlzottan korán. Ezeket a dolgokat eleve csak a felvételi előtt kellene szóba hozni, amikor a fiatalok már felkészültek, tudják hogy mi a céljuk, és van egy elképzelésük. Nem a jó iskola a cél, hanem egy olyan iskola, ami a diáknak való, és ezt a tényt kell a szemünk előtt tartani amikor bármilyen formában megnyilvánulunk a felvételiről.
Ha tetszett a bejegyzés, nyomj ránk egy likeot facebookon is!
Ne maradj le semmiről!
Nagyon jó bejegyzés lett, és szerintem nagyon igaz amit írtál. Nálunk is az volt, hogy a tanárok az erős iskolákat reklámozták, csak itt nem elég, hogy felvegyenek egy jó iskolába. Azért a helyünket sem ártana megállni. Persze tudjuk, hogy a tanáraink csak jót akartak és, hogy ezeket az iskolákat a legjobb tanulóknak ajánlták, úgyhogy mindenki olyan iskolába jelentkezett ahol kb. teljesíteni tudja az elvárásokat.) És persze az érdeklődési kör is nagyban befolyásolja a választást, és az is, hogy nem biztos, hogy a legelitebb iskolában fogja jól érezni magát a diák.
VálaszTörlésKöszönöm szépen hogy ismét az egyetértésedet fejezted ki. Én is pontosan ezt érzem amit te is megfogalmaztál.
VálaszTörlés