Címkék listája

Miért nem frissítjük a LikeUnlockot?

A válasz egyszerű: mert rajtunk kívülálló okok miatt nem tudjuk. A LikeUnlock szkript kódját a Google Code rendszerben tároljuk, azonban Európában a Google Codeon a subversion nem működik... Ez kínai, ugye? Ne aggódjatok, elmagyarázom.


Mit csinál a LikeUnlock könyvjelző?

Amikor rákattintotok, akkor az épp megnyitott oldalhoz hozzáfűz egy szkriptet, amit egy szerverről tölt le, tehát azt a verziót tudjátok használni, amelyiket a szerverről le tud tölteni a böngésző. Ezt követően a szkript elvégzi a dolgát, majd egy ablakban értesít az eredményről.

Mi az a Google Code?

Egy honlap, ahol programokat, szkripteket, stb. tárolhatunk, mi is ezt használjuk, innen töltődik le a LikeUnlock.

Mi az a subversion?

A google code honlapon több ember is dolgozhat egy projekten. Amikor másokkal dolgozunk együtt, vagy éppen csak tesztelgetünk, akkor jól jöhet, ha a módosításainkat (vagy mások módosításait) utólag megnézhetjük és visszavonhatjuk (persze mentés után is). Ehhez szükség van egy ún. verziókövető rendszerre, ami figyeli, hogy ki mikor melyik fájlon mit módosít, és lehetővé teszi, hogy a fájlok régebbi állapotát visszaállítsuk, valamint hogy megtekintsük a változásokat az egyes mentett verziók között. Tehát ha létrehozunk egy fájlt egy üres projektben, és beleírjuk hogy "aaa" majd elmentjük, akkor ez lesz az 1-es verzió. Ha szerkesztjük ezt a fájlt és átírjuk a szöveget "aaa bbb"-re, majd elmentjük, akkor ez lesz a 2-es verzió. A rendszerben könnyen összehasonlíthatjuk a két verziót, ekkor a rendszer megmutatja, hogy a különbség annyi, hogy hozzáírtak egy "bbb"-t a fájl végére, és ha szeretnénk, akkor visszaállíthatjuk az "aaa" verziót. Erre hivatott a verziókövető rendszer. A Google Code-on választhatunk 3 különböző verziókövető rendszer közül. Választhatjuk a talán leghíresebb GIT-et, vagy használhatjuk a Mercurialt, illetve a Subversion (röviden SVN) rendszert. Én ez utóbbit használom.

Mi a probléma?

A probléma összetett. Alapvetően két különböző módon lenne lehetőség szerkeszteni a projektem fájljait. Az egyik megoldás, hogy egy Subversion klienst feltelepítek a gépemre, és azon keresztül szerkesztem a fájlokat. Ez a megoldás nem működik, ugyanis pár napja nem tudok csatlakozni a kliensemmel, mert hibát dob. Alapvetően én eleve a másik utat szoktam használni többnyire, ami pedig a fájlok online szerkesztése. Ez működik, tudom is szerkeszteni a fájljaimat a webfelületen, azonban hiába szerkesztem és mentem el őket, ha a szerkesztőt megnyitom akkor látszik a fájl legújabb verziója, ha viszont csak megtekintem a fájlt, ahogy a böngésző is letölti a LikeUnlockot, akkor egy régebbi verziót küld le a szerver. Ezt Európában sok projekt tulajdonosa tapasztalta, illetve már Amerikai bejelentések is érkeztek. A probléma tehát a google oldalán van.

Hogyan segíthetünk?

Ha szeretnéd segíteni a munkánkat, akkor kérlek látogasd meg az evvel a hibával foglalkozó hibajegyet, és a bal felső sarokban csillagozd meg. Ez által a beállításaidtól függően értesülni fogsz a hibával kapcsolatos fejleményekről, és a mi még fontosabb, hogy a google is látni fogja, hogy a probléma sokakat érint. A hibáról már tudomást vettek, reméljük hogy a közeljövőben érkezik a javítás, addig sajnos nem tudunk frissíteni.


Ne maradj le semmiről!

Ajánlott bejegyzések

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése

A hozzászólásokra vonatkozó szabályzat itt olvasható.

A bejegyzés eredeti verzióját megtalálod az Edemmester Gamer Blogon az alábbi linken:



A bejegyzés nyomtatott formában való birtoklása nem jogosít fel annak sajátodként való feltüntetésére, vagy avval való visszaélésre.