Címkék listája

Facebook oldalak bejegyzéseinek működése

A mai napon egy facebook oldalon összefutottam egy bejegyzéssel, ami a poszt likeok és kommentek hiányára panaszkodott. Itt az ideje tehát hogy én (is) írjak egy bejegyzést arról, amit sokan nem értenek: A likeolók száma nem jelent semmit.

Likeok száma

Ez a létező leghasználhatatlanabb mérőszám. Megmutatja, hogy mennyien likeoltak egy adott oldalt. Mit is jelent pontosan egy oldal likeolása? Eredetileg azt, hogy kifejezzük a tetszésünket valami iránt, valamint hogy a likeolás megjelenik az ismerőseinknél az üzenőfalon. Ebből a számból nem derül ki egyértelműen, hogy mennyire híres az oldalunk. Hogy miért? Nagyon egyszerű. A hírfolyam működése miatt.

A hírfolyam működése

Ez az a hely, ahol az ismerőseink által likeolt és megosztott tartalmait látjuk, valamint az általunk likeolt oldalak bejegyzéseit. PONTOSABBAN EZEKNEK EGY KIS RÉSZÉT! A facebook csak azoknak az embereknek/oldalaknak a bejegyzéseit jeleníti itt meg (azokét sem mindig), akikkel interakcióban voltunk az utóbbi időben. (leveleztünk, likeoltuk/kommenteltük a bejegyzéseit, stb) A többi oldalé és emberé ritkábban, vagy soha nem jelennek meg. Tehát ha egy oldalnak van pl 200 likeolója akik nem csináltak semmit az oldallal 2 hónapja, akkor valószínűleg csak 1-2 embernél fog megjelenni az oldal bejegyzése a hírfolyamban. Pont ezért nem ér semmit a likeolások száma. A rajongók nagy része nem látja az oldalak bejegyzéseit.

TAT

Az oldalakon található még egy fontos mérőszám, a talking about szám. Ez mutatja meg, hogy az elmúlt időben hányan léptek interakcióba az oldallal, azaz nagyjából azt is, hogy kik fogják látni a bejegyzéseket. Ez sokszor a nagy FB oldalaknál is a rajongóknak csak az 1-2%-a. Ez nem sok. Persze lehet javítani a megjelenésünkön hirdetéssel, (értsd úgy: fizetett hirdetéssel) vagy pár jó kampánnyal, de ami fontos, hogy nem szabad több hetet kihagyni egy FB oldalon. Mindig írni kell bejegyzéseket, különben nem lesz interakció, nem lesz TAT, nem lesz megjelenés, elhal a közösség.

Összegzés

Ahhoz hogy egy facebook oldal jól működjön, rendszeres bejegyzések, jó tartalom, jó kampányok, és persze Call to action! kell. Ezek nélkül hiába a sok like az oldalon, a közösség halott lesz. 

A bejegyzést inspirálta:






Ne maradj le semmiről!

Ajánlott bejegyzések

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése

A hozzászólásokra vonatkozó szabályzat itt olvasható.

A bejegyzés eredeti verzióját megtalálod az Edemmester Gamer Blogon az alábbi linken:



A bejegyzés nyomtatott formában való birtoklása nem jogosít fel annak sajátodként való feltüntetésére, vagy avval való visszaélésre.