Már régebben említettem, hogy a facebook oldalak bejegyzései csak bizonyos mennyiségű emberhez jutnak el, nem az összes rajongóhoz. Hogy egy adott bejegyzést hány ember lát, azt elérésnek nevezzük. Bár a facebook oldalak statisztikáiban csak két féle elérésről esik szó, ennek ellenére tulajdonképpen ez három csoportra osztható.
Ne maradj le semmiről!
Organikus elérés
Organikusan elért felhasználók, akik...
- a hírfolyamban látták a bejegyzésünket
- az oldalunkra látogattak és ott látták a bejegyzést az idővonalunkon
- a tickerben látták a bejegyzésünket
A facebook organikus elérésnek tekinti a virális elérést is, azonban ezt célszerű inkább egy külön kategóriába sorolni, ugyanis statisztikailag úgy logikusabb. Az organikus elérés a talking about this számtól függ, illetve attól, hogy melyik rajongónk mennyi interakcióba lépett velünk, kik számára mennyire tartja a facebook relevánsnak az általunk gyártott tartalmat.
Ha valakit organikusan érünk el, akkor az illető hírfolyamában az ábrán látható módon fog megjelenni a bejegyzésünk. (nagyjából)
Virális elérés
Virálisan elért felhasználók akik valamilyen interakció következtében látták a bejegyzést, azaz akinek...
- a hírfolyamában megjelent, hogy valaki kedvelte az eredeti bejegyzést
- a hírfolyamában megjelent, hogy valaki kommentálta az eredeti bejegyzést
- a hírfolyamában megjelent, hogy valaki megosztotta az eredeti bejegyzést
Tehát ami a felhasználói interakciók eredménye, azt virális elérésnek nevezzük. Ezt nem nagyon lehet külön mérni szerintem, de lehetséges hogy valahogy van erre mód. Ezt a mérőszámot a facebook az organikus eléréshez számolja, az rendszer szemében alapvetően elérésből csak két fajta van.
Ezekbe az elérésekbe természetesen a rajongók és a nem rajongók egyaránt beleszámítanak. Virális elérésre példa látható az ábrán.
Fizetett elérés
Sokak statisztikájában ilyen persze nem szerepel, egyenlőre a sajátunkban sem. Fizetetten elért felhasználók, akik...
- jobb oldali hirdetésként látják a bejegyzést
- hírfolyambeli hirdetésként látják a bejegyzést
- mobil hírfolyambeli hirdetésként látják a bejegyzést
azaz mindenki, akihez a bejegyzés pénzért jut el. A képen egy hírfolyambeli hirdetés látható, a dátum helyén látható Sponsored felirat jelzi nekünk, hogy ez bizony egy szponzorált poszt. Hirdetéssel is elérhetünk rajongókat és nem rajongókat egyaránt, persze mindannyian beletartoznak ebbe a körbe. Hogy kit érünk el, az csak a hirdetés célzásától függ.
A bejegyzések hirdetése többnyire csak cégeknek éri meg, és nekik sem feltétlen, otthon unalmunkban tehát ne kísérletezzünk vele, mert valószínűleg pénzkidobás számunkra.
Most már tehát mindenki számára tiszta a három elérés típus. A közeljövőben valószínűleg néhány egyéb mérőszámról is lesz szó, úgyhogy mindenképp érdemes követni minket. Nyomj ránk egy likeot, vagy iratkozz fel ránk akár most!
Nincsenek megjegyzések :
Megjegyzés küldése
A hozzászólásokra vonatkozó szabályzat itt olvasható.