Címkék listája

Facebook: Az elérés típusai

Már régebben említettem, hogy a facebook oldalak bejegyzései csak bizonyos mennyiségű emberhez jutnak el, nem az összes rajongóhoz. Hogy egy adott bejegyzést hány ember lát, azt elérésnek nevezzük. Bár a facebook oldalak statisztikáiban csak két féle elérésről esik szó, ennek ellenére tulajdonképpen ez három csoportra osztható.

Organikus elérés

Organikusan elért felhasználók, akik...
- a hírfolyamban látták a bejegyzésünket
- az oldalunkra látogattak és ott látták a bejegyzést az idővonalunkon
- a tickerben látták a bejegyzésünket

A facebook organikus elérésnek tekinti a virális elérést is, azonban ezt célszerű inkább egy külön kategóriába sorolni, ugyanis statisztikailag úgy logikusabb. Az organikus elérés a talking about this számtól függ, illetve attól, hogy melyik rajongónk mennyi interakcióba lépett velünk, kik számára mennyire tartja a facebook relevánsnak az általunk gyártott tartalmat. 

Ha valakit organikusan érünk el, akkor az illető hírfolyamában az ábrán látható módon fog megjelenni a bejegyzésünk. (nagyjából)

Virális elérés

Virálisan elért felhasználók akik valamilyen interakció következtében látták a bejegyzést, azaz akinek...
- a hírfolyamában megjelent, hogy valaki kedvelte az eredeti bejegyzést
- a hírfolyamában megjelent, hogy valaki kommentálta az eredeti bejegyzést
- a hírfolyamában megjelent, hogy valaki megosztotta az eredeti bejegyzést

Tehát ami a felhasználói interakciók eredménye, azt virális elérésnek nevezzük. Ezt nem nagyon lehet külön mérni szerintem, de lehetséges hogy valahogy van erre mód. Ezt a mérőszámot a facebook az organikus eléréshez számolja, az rendszer szemében alapvetően elérésből csak két fajta van.

Ezekbe az elérésekbe természetesen a rajongók és a nem rajongók egyaránt beleszámítanak. Virális elérésre példa látható az ábrán.

Fizetett elérés

Sokak statisztikájában ilyen persze nem szerepel, egyenlőre a sajátunkban sem. Fizetetten elért felhasználók, akik...
- jobb oldali hirdetésként látják a bejegyzést
- hírfolyambeli hirdetésként látják a bejegyzést
- mobil hírfolyambeli hirdetésként látják a bejegyzést

azaz mindenki, akihez a bejegyzés pénzért jut el. A képen egy hírfolyambeli hirdetés látható, a dátum helyén látható Sponsored felirat jelzi nekünk, hogy ez bizony egy szponzorált poszt. Hirdetéssel is elérhetünk rajongókat és nem rajongókat egyaránt, persze mindannyian beletartoznak ebbe a körbe. Hogy kit érünk el, az csak a hirdetés célzásától függ.

A bejegyzések hirdetése többnyire csak cégeknek éri meg, és nekik sem feltétlen, otthon unalmunkban tehát ne kísérletezzünk vele, mert valószínűleg pénzkidobás számunkra.

Most már tehát mindenki számára tiszta a három elérés típus. A közeljövőben valószínűleg néhány egyéb mérőszámról is lesz szó, úgyhogy mindenképp érdemes követni minket. Nyomj ránk egy likeot, vagy iratkozz fel ránk akár most!

Ne maradj le semmiről!

Ajánlott bejegyzések

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése

A hozzászólásokra vonatkozó szabályzat itt olvasható.

A bejegyzés eredeti verzióját megtalálod az Edemmester Gamer Blogon az alábbi linken:



A bejegyzés nyomtatott formában való birtoklása nem jogosít fel annak sajátodként való feltüntetésére, vagy avval való visszaélésre.