"Szabó Balázs néhány éve mini kulturális forradalmat hirdetett a Facebookon." kezdődik a poszt, amit már valószínűleg sokan láttak, azonban nekem már az első sora sem tetszik. Értelmeztem az üzenetet, de valahogy nem tudom, kicsit diktatúra szagú ez a "forradalom"...
"Szabó Balázs néhány éve mini kulturális forradalmat hirdetett a Facebookon." - Üdvözlünk mindenkit a 21. században, ahol az emberek a modern technológia eszközeivel népszerűsítik a múltunk alkotásait. Alapvetően evvel semmi problémám, bár egy rakás FB bejegyzést nem neveznék forradalomnak. (most itt ne menjünk bele abba hogy mi a forradalom)
"Ennek keretein belül most arra hívta fel irodalomkedvelő ismerőseit, hogy 48 órán belül osszák meg kedvenc magyar versüket és kérjék meg 10 további ismerősüket, hogy tegyék ugyanezt." - Itt kezdődik a szerintem átgondolandó része a dolognak. Szerintem egy ilyen jellegű kampánynak úgy kellene működni, hogy azok az emberek lépnek interakcióba a bejegyzéssel, és azok népszerűsítik a célt, akik ezt szeretnék, akik azt érzik, hogy ez jó és hasznos. Avval, hogy megkérik erre emberek az ismerőseiket, megpróbálnak hatást gyakorolni rájuk. Az ember neve ott van a meghívó bejegyzésben. Eltávolíthatná a megjelölést, de miért tenné? Ha valamire megkérnek, akkor azt meg kell tenni. De attól, hogy megoszt egy verset 10 névvel, még nem fogja szeretni a magyar verseket, csak elkönyveli hogy megtette, mert megkérték rá. Csak kérdem én... így kell egy célt népszerűsíteni? Én úgy érzem, hogy ha valaki egy hasonló ötlettel azonosulni tud, akkor az tovább viszi azt, akkor is, ha nem kérik rá. Így hogy kérnek rá, így viszont sok esetben olyan emberek is megteszik majd ezt, akik nem tudnak azonosulni a kampány célkitűzésével, ennek pedig nincs értelme, mert így a cél nem a célközönséghez jut el.
Ötletes marketing próbálkozás, de nem érzem azt, hogy ez lenne a jó út. Ha én kiírom a falamra például hogy "Sajtforradalmat indítok. Szeretem a sajtot. Megkérem Minta Bélát, Minta Gézát, és Minta Sándort, hogy ők is osszák meg, hogy szeretik a sajtot.", attól még nem fogja a Minta család megszeretni a sajtot, maximum megossza. Tényleges eredménye a kampánynak tehát nincs, maximum annyi, hogy a teleszemetelt üzenőfalon meg fog jelenni egy-egy vers is. A szemét ettől függetlenül úgyis elnyomja.
Ennek ellenére persze lesznek a kampánynak résztvevői, mint minden kampánynak, és nincs is ezzel semmi gond. Ja és ha a régi magyar verseket keresed, akkor pedig irány az Eternus - eternus.hu
Szerk.: Ja és Petőfi Sándor - Dalforrás (szövegért klikk [Eternus])
Ne maradj le semmiről!
"Szabó Balázs néhány éve mini kulturális forradalmat hirdetett a Facebookon." - Üdvözlünk mindenkit a 21. században, ahol az emberek a modern technológia eszközeivel népszerűsítik a múltunk alkotásait. Alapvetően evvel semmi problémám, bár egy rakás FB bejegyzést nem neveznék forradalomnak. (most itt ne menjünk bele abba hogy mi a forradalom)
"Ennek keretein belül most arra hívta fel irodalomkedvelő ismerőseit, hogy 48 órán belül osszák meg kedvenc magyar versüket és kérjék meg 10 további ismerősüket, hogy tegyék ugyanezt." - Itt kezdődik a szerintem átgondolandó része a dolognak. Szerintem egy ilyen jellegű kampánynak úgy kellene működni, hogy azok az emberek lépnek interakcióba a bejegyzéssel, és azok népszerűsítik a célt, akik ezt szeretnék, akik azt érzik, hogy ez jó és hasznos. Avval, hogy megkérik erre emberek az ismerőseiket, megpróbálnak hatást gyakorolni rájuk. Az ember neve ott van a meghívó bejegyzésben. Eltávolíthatná a megjelölést, de miért tenné? Ha valamire megkérnek, akkor azt meg kell tenni. De attól, hogy megoszt egy verset 10 névvel, még nem fogja szeretni a magyar verseket, csak elkönyveli hogy megtette, mert megkérték rá. Csak kérdem én... így kell egy célt népszerűsíteni? Én úgy érzem, hogy ha valaki egy hasonló ötlettel azonosulni tud, akkor az tovább viszi azt, akkor is, ha nem kérik rá. Így hogy kérnek rá, így viszont sok esetben olyan emberek is megteszik majd ezt, akik nem tudnak azonosulni a kampány célkitűzésével, ennek pedig nincs értelme, mert így a cél nem a célközönséghez jut el.
Ötletes marketing próbálkozás, de nem érzem azt, hogy ez lenne a jó út. Ha én kiírom a falamra például hogy "Sajtforradalmat indítok. Szeretem a sajtot. Megkérem Minta Bélát, Minta Gézát, és Minta Sándort, hogy ők is osszák meg, hogy szeretik a sajtot.", attól még nem fogja a Minta család megszeretni a sajtot, maximum megossza. Tényleges eredménye a kampánynak tehát nincs, maximum annyi, hogy a teleszemetelt üzenőfalon meg fog jelenni egy-egy vers is. A szemét ettől függetlenül úgyis elnyomja.
Ennek ellenére persze lesznek a kampánynak résztvevői, mint minden kampánynak, és nincs is ezzel semmi gond. Ja és ha a régi magyar verseket keresed, akkor pedig irány az Eternus - eternus.hu
Szerk.: Ja és Petőfi Sándor - Dalforrás (szövegért klikk [Eternus])
Ne maradj le semmiről!
Nincsenek megjegyzések :
Megjegyzés küldése
A hozzászólásokra vonatkozó szabályzat itt olvasható.