Ma amikor indultam haza, elment az orrom előtt a 37-es villamos, és úgy döntöttem, hogy átsétálok a 3/28/62-es villamosok megállójába, és várok egy 28-ast, mert az nem fél perccel ezelőtt ment el. A terv be is vállt, a villamos néhány perc múlva meg is érkezett, felszálltam...
Kőbánya alsó előtt feltorlódtak a villamosok. Ekkor kezdtem azt érezni, hogy valami nincs rendben. Végül csak bevonultunk a megállóba, mikor megszólalt a bemondó, hogy a következő szakasz villamos számára járhatatlan, szálljunk át pótlóbuszra. Persze ekkor mindenki fejében az járt, hogy "Magyarországon már egy kis szél is tönkreteszi a közlekedést", én pedig mivel nagyon ráértem, elhatároztam, hogy meglesem ezt a híres-neves járhatatlan útszakaszt.
Eleinte jól láthatóan nem találkoztam semmi érdekessel, csak utasokkal, de azok voltak bőven. Többen álltak a villamos megállókban, és sokan csak akkor realizálták a helyzetet, amikor feltűnt az első villamospótló... persze jogos a kérdés, hogy mégis mikor jöhettek volna rá hamarabb, hisz bemondók nem igazán vannak a megállókba. Ahogy telt az idő, az utasok azért átszivárogtak a buszmegállókba, ahol elment az a nagyjából két darab (talán volt 3 is) villamospótló, amit az irányomban elmenni láttam a több mint fél órás sétám során.
5-6 megálló séta után végül megérkeztem a várva várt problémához. A villamosok egy leomlott faldarab miatt nem közlekedtek... mármint nem egy-két kő kiesett a falból, hanem a fal egy szakasza konkrétan teljesen összeomlott, közvetlen a sínek mellett, így mondjuk nem meglepő, hogy emiatt a villamosok nem tudnak közlekedni. Végül 7 megálló gyaloglás árán eljutottam az Orczy térre. Nagyjából ekkor kezdett el helyreállni a villamos közlekedés a vonalon. Azért felnéztem az új digitális utastájékoztató táblára, hátha legalább az tudatja az utasokkal, hogy mi a helyzet. Bár ebben a megállóban (a többivel ellentétben) legalább állt egy üzemzavar elhárítós autó és bemondózott, azért azt hittem, hogy az elektronikus utastájékoztatás valamivel jobb... A kijelzőn mindössze ennyi állt:
28 Blaha Lujza tér M (villog)
24 Keleti pályaudvar M - 4 perc múlva
62 Blaha Lujza tér M - 23 perc múlva
Ekkor sehol a közelben egy darab 28-as villamosnak még nyomát sem láttam, ellenben hamarosan megérkezett egy 62-es. A szembe irányú tábla sem volt egyébként sokkal pontosabb:
28 Izraelita temető (villog)
24 Közvágóhíd H - 4 perc
62 Bosnyák tér - 28 perc
Egy megálló utazás után szemből feltűnt egy 28-as és egy 24-es, amik bár talán kissé fel voltak torlódva, de úgy tűnt, hogy a rend kezd helyreállni, mire hazaértem, TALÁN már rendbe is jött a közlekedés. Ennek ellenére azért mindenképp vannak tanulságai ennek a kis sétának, és mindenképp vet fel bennem kérdéseket.
1. Miért nem lehet bemondani, hogy leomlott egy fal? Mármint hogy ha bemondanák ezt, akkor talán valamivel kevesebben hibáztatnák a BKK-t, hogy "minden viharban tönkremegy valami", no és az utasok is talán jobban bíznának bennük, ha kicsit részletesebb volna a tájékoztatás.
2. A digitális utastájékoztatás nem működik. A kijelzőkön random indulási idők, 0 tájékoztatás, a járműveken belül is random indulási idők ("indulás 32 perc múlva" meg hasonlók), stb. Ennek a digitális rendszernek két célt kéne szolgálni. Az utasok tájékoztatását a menetrendről, és az utasok tájékoztatását a problémákról. Hát ez utóbbin volna még mit finomítani. :)
3. Nincs utastájékoztatás. Egy menetrend nem mindig elegendő. És ez egy olyan probléma, amit persze nehéz volna orvosolni, főleg az ilyen viszonylag rövidtávú problémáknál, de én úgy érzem, hogy azért mégis ideje kitalálni valami megoldást erre a problémára, hisz mégiscsak 2014-et írunk.
4. Megpróbálták. Bármennyire is kritizáljuk a BKK-t, meg kell hagyni, hogy megpróbálták orvosolni a problémát, bizonyítsa ezt a mellettem hihetetlen sebességgel elszáguldó kék villogós üzemzavar elhárításos kocsi, a nagy kupac munkás, és a bár nem túl sűrű, de azért megvalósított buszos pótlás. Ők megpróbálták megoldani a problémát, és meg is oldották, szerintem nem is olyan vészesen lassan. Egy szóval van még hová fejlődni, főleg az utastájékoztatás terén, de azért nem volt rossz mutatvány. :)
Ne maradj le semmiről!
Kőbánya alsó előtt feltorlódtak a villamosok. Ekkor kezdtem azt érezni, hogy valami nincs rendben. Végül csak bevonultunk a megállóba, mikor megszólalt a bemondó, hogy a következő szakasz villamos számára járhatatlan, szálljunk át pótlóbuszra. Persze ekkor mindenki fejében az járt, hogy "Magyarországon már egy kis szél is tönkreteszi a közlekedést", én pedig mivel nagyon ráértem, elhatároztam, hogy meglesem ezt a híres-neves járhatatlan útszakaszt.
Eleinte jól láthatóan nem találkoztam semmi érdekessel, csak utasokkal, de azok voltak bőven. Többen álltak a villamos megállókban, és sokan csak akkor realizálták a helyzetet, amikor feltűnt az első villamospótló... persze jogos a kérdés, hogy mégis mikor jöhettek volna rá hamarabb, hisz bemondók nem igazán vannak a megállókba. Ahogy telt az idő, az utasok azért átszivárogtak a buszmegállókba, ahol elment az a nagyjából két darab (talán volt 3 is) villamospótló, amit az irányomban elmenni láttam a több mint fél órás sétám során.
5-6 megálló séta után végül megérkeztem a várva várt problémához. A villamosok egy leomlott faldarab miatt nem közlekedtek... mármint nem egy-két kő kiesett a falból, hanem a fal egy szakasza konkrétan teljesen összeomlott, közvetlen a sínek mellett, így mondjuk nem meglepő, hogy emiatt a villamosok nem tudnak közlekedni. Végül 7 megálló gyaloglás árán eljutottam az Orczy térre. Nagyjából ekkor kezdett el helyreállni a villamos közlekedés a vonalon. Azért felnéztem az új digitális utastájékoztató táblára, hátha legalább az tudatja az utasokkal, hogy mi a helyzet. Bár ebben a megállóban (a többivel ellentétben) legalább állt egy üzemzavar elhárítós autó és bemondózott, azért azt hittem, hogy az elektronikus utastájékoztatás valamivel jobb... A kijelzőn mindössze ennyi állt:
28 Blaha Lujza tér M (villog)
24 Keleti pályaudvar M - 4 perc múlva
62 Blaha Lujza tér M - 23 perc múlva
Ekkor sehol a közelben egy darab 28-as villamosnak még nyomát sem láttam, ellenben hamarosan megérkezett egy 62-es. A szembe irányú tábla sem volt egyébként sokkal pontosabb:
28 Izraelita temető (villog)
24 Közvágóhíd H - 4 perc
62 Bosnyák tér - 28 perc
Egy megálló utazás után szemből feltűnt egy 28-as és egy 24-es, amik bár talán kissé fel voltak torlódva, de úgy tűnt, hogy a rend kezd helyreállni, mire hazaértem, TALÁN már rendbe is jött a közlekedés. Ennek ellenére azért mindenképp vannak tanulságai ennek a kis sétának, és mindenképp vet fel bennem kérdéseket.
1. Miért nem lehet bemondani, hogy leomlott egy fal? Mármint hogy ha bemondanák ezt, akkor talán valamivel kevesebben hibáztatnák a BKK-t, hogy "minden viharban tönkremegy valami", no és az utasok is talán jobban bíznának bennük, ha kicsit részletesebb volna a tájékoztatás.
2. A digitális utastájékoztatás nem működik. A kijelzőkön random indulási idők, 0 tájékoztatás, a járműveken belül is random indulási idők ("indulás 32 perc múlva" meg hasonlók), stb. Ennek a digitális rendszernek két célt kéne szolgálni. Az utasok tájékoztatását a menetrendről, és az utasok tájékoztatását a problémákról. Hát ez utóbbin volna még mit finomítani. :)
3. Nincs utastájékoztatás. Egy menetrend nem mindig elegendő. És ez egy olyan probléma, amit persze nehéz volna orvosolni, főleg az ilyen viszonylag rövidtávú problémáknál, de én úgy érzem, hogy azért mégis ideje kitalálni valami megoldást erre a problémára, hisz mégiscsak 2014-et írunk.
4. Megpróbálták. Bármennyire is kritizáljuk a BKK-t, meg kell hagyni, hogy megpróbálták orvosolni a problémát, bizonyítsa ezt a mellettem hihetetlen sebességgel elszáguldó kék villogós üzemzavar elhárításos kocsi, a nagy kupac munkás, és a bár nem túl sűrű, de azért megvalósított buszos pótlás. Ők megpróbálták megoldani a problémát, és meg is oldották, szerintem nem is olyan vészesen lassan. Egy szóval van még hová fejlődni, főleg az utastájékoztatás terén, de azért nem volt rossz mutatvány. :)
Ne maradj le semmiről!
Nincsenek megjegyzések :
Megjegyzés küldése
A hozzászólásokra vonatkozó szabályzat itt olvasható.