Címkék listája

Növekvő óraszám, zuhanó játékidő

Ahogy telnek az évek, egyre magasabb az óraszám, már alsó tagozaton is. Ennek a legsúlyosabb hátránya, hogy a szabadidő, a játékok, és ezáltal a közösség hiányához vezet. Sajnos ez a jelenség egyre erősebb lesz időről időre, és sokan nem érzik ennek az egésznek a hátrányát.


Szabadidő és játékok

A játékra mindenképp hagyni kell időt, és lehetőséget. Erre a kikapcsolódásra mindenkinek szüksége van. Ha a diákság levonul az udvarra, beszélgetnek és jól érzik magukat, annak komoly közösségépítő hatása van. A fiatalabb gyerekeknek kifejezetten fontos, hogy eleget töltsenek közösségben, együtt a kortársaikkal, ugyanis ezáltal megerősödik a közösség, és így könnyebben fog menni később a csoportmunka, és az osztályszintű feladatok megoldása.

Közös munka

Alapvetően az iskolákban fontos, hogy kicsit egymás segítésére is tanítsák a gyerekeket, sokszor azonban ilyen dolgokat nem támogatnak a szülők. Sok család nem engedi hogy a diákság egymás segítésével tanuljon, inkább magántanárokra hárítják ezt a feladatot. Egymás segítése nem megy mindenkinek készségszinten, azonban mindenképp meg kell tanulni, ugyanis egy egészséges társadalom erre épül. 

Minek az az óraszám?

Egyre több tanórát aggatnak a gyerekek nyakába, de teszem én fel a kérdést: Minek? Többet nem kellene tanítani a diákságnak, mert nincs szükség ennél több tudás átadására, ehelyett inkább azon kellene elgondolkodni, hogy mit kell tanítani. A heti 5 testnevelés óra kapcsán pedig egy érdekesség ragadta meg a figyelmemet. Mit érünk el ezekkel az órákkal? Hogy heti 2*45 perccel többet töltsön el a diákság az iskolában, ahelyett hogy játszhatna, és az ismerőseivel sportolhatna. Az udvari fogócskázást, vagy a focizást a haverokkal, persze senki nem fogja leigazolni.

Udvarok

Persze ez is egy nagy hátránya sok iskolának. Hogy lehet úgy üzemeltetni egy közoktatási intézményt, hogy nincs értelmes méretű udvara? Nincsenek növények? Nincsenek játékok minden korosztálynak? Hogy akarják így mozgásra bírni a fiatalokat? Nincsenek padok, ahova ki lehetne ülni beszélgetni? Ha az udvar egy nagy összefüggő betonlap, akkor tulajdonképpen... Minek van? A közösségek összekovácsolásához erre alkalmas helyekre is szükség van, és ezek egyik legfontosabbika az udvar.

Közösségi termek

Bizony, az udvar önmagában kevés. Bármekkora is, azért kell más hely is a fiatalságnak. Javasolt egy iskolában fenntartani könyvtárat, nem árt ha vannak nagy aulák, széles folyosók, és ezeken is padok, ugyanis ezek további színteret jelenthetnek a közösségi életnek, és nem kell sajnálni a pénzt esetleg egy olyan tornacsarnok felhúzására sem, ahova kedve szerint bárki bemehet, és ott töltheti a szabadidejét. Lehetne délutánonként filmvetítéseket tartani, és számtalan módon segíteni a közösség összekovácsolódását. Ehhez mindössze hely kell, egy kis szabadság a fiatalságnak az iskola épületén belül, és persze idő.

1-3. kép: Egy zuglói játszótér (a macik és a labdák sajátok)
4. kép: Egy zuglói iskola udvara
5. kép: Ülőkövek a Bosnyák térnél

Minden fénykép saját készítésű, így a bejegyzés többi tartalmával azonos feltételek igazak a felhasználásukra.


Ne maradj le semmiről!

Ajánlott bejegyzések

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése

A hozzászólásokra vonatkozó szabályzat itt olvasható.

A bejegyzés eredeti verzióját megtalálod az Edemmester Gamer Blogon az alábbi linken:



A bejegyzés nyomtatott formában való birtoklása nem jogosít fel annak sajátodként való feltüntetésére, vagy avval való visszaélésre.